petek, 27. februar 2015

Wasted Time: "Več muske v Trž'č!"

Wasted Time @Mengeš, 7.11.2014.
Wasted Time so punk rock trio iz Tržiča, ki je z delovanjem pričel leta 2012. Navdih za ustvarjanje črpajo iz duha skate punka 90-tih, ki so ga najbolj zaznamovale skupine kot so NOFX, Rancid, No Fun At All, Bad Religion, Millencolin, Jawbreaker ipd. Po nekaj začetnih težavah z bobnarji, se je skupina leta 2014 ustalila in jo sedaj tvorijo Matej Praprotnik na vokalu in kitari, Luka Stroj na basu ter Tilen Perko za bobni.

Skupina je nastopila tudi na lanski ediciji Punk Rock Holidaya (beach stage), ko se je prebila skozi sito kvalifikacij s pomočjo glasov oboževalcev. Po še nekaj nastopih in dobremu odzivu publike so na vajah v DIY stilu posneli prvi pravi EP »Time Well Wasted«. Ta je luč sveta ogledal letos, izdajo pa je podprla tudi Založba Punk Portala (ZPP). V besedilih se izogibajo političnih tematik, ker po njihovem to že prakticira večina tovrstnih bendov. Vseeno pa govorijo o vsakdanjih problemih družbe, ne manjka pa seveda komičnih vložkov. Članom skupine smo postavili nekaj vprašanj, band meseca.



1. Vaša pot se je pričela leta 2012. Kako je prišlo do nastanka skupine Wasted Time?

Matej: Vse se je začelo, ko je Luka kupil kitaro. To me je spomnilo na to, da ima sestra tudi eno in sem jo šel iskat pa sva začela igrat.

Luka: Z Matejem sva začela igrati kitaro in potem je bilo logično, da začneva band. »Če so tisti tipi iz nekega X punk banda spravili skupaj en band, ga bova pa midva tudi«.

Tilen: Takrat se je začela njuna pot, ampak jaz sem se skupini pridružil šele proti koncu leta 2014. Prijatelj mi je rekel, da lokalni bend išče potrebuje bobnarja, jaz pa sem bil takrat tudi že lep čas brez benda in tako sem si rekel, da se splača poskusiti. Dobil sem njun mail, dobili smo se pri basistu v garaži, kitarist je že tako ali tako njegov sosed in ga dve uri žgali in poskusi naštudirati tiste tri komade, ki sta jih imela pripravljene zame. Ko je bili konec vaje sta rekla, da sem v bendu.

2. Kaj je bistvo vašega delovanja oz. ustvarjanja? 

Luka: Bistvo je, da nam ni dolgčas.

Matej: Na kratko povedano samoizražanje skozi glazbo. 

Tilen: Jaz sem samo bobnar, jaz ga samo žgem takrat ko mi onadva rečeta. 

3. Od kod ime skupine? Se vam zdi čas, ki ga posvečate bendu zapravljen? :)

Matej: Heh, ime sva se tko spomnila enkrat na vajah z Lukom. Najbolj random stvar. Suits it xD. Ne niti približno ne! Mislim je zapravljen, vendar na dober način.

Luka: Ime je ubistvu iz komada (Blink 182 – Wasting Time), ki se je ravno predvajal, ko sva zabijala čas pri izbiranju novega imena, torej logično od tam Wasted Time. Se pa velikokrat zgodi, da smo precej neproduktivni. :)

Tilen: Pojma nimam od kod ime skupine in tudi nikoli nisem vprašal. Sem imel že prej dva benda, ki sta nosila veliko bolj odtrgani imeni, pa tudi nihče ni nič vprašal. Zdi se mi pa, da ta čas, ki ga preživimo na vajah ni slabo zapravljen, saj meni kar koristi, da se še malo glasbeno razvijam in da se na vajah malo razmigam in zašvicam.

4. Vašo skupino so v začetkih pestile menjave članov. Ste se sedaj le ujeli? 

Matej: Ja res je. Imeli smo veliko težav z bobnarjem ampak sedaj stvar lavfa kot mora.

Luka: V bandu je bil vsak, ki je imel pet minut časa, tud če ni imel pojma o inštrumentu ali petju itd. Zdaj je pa to bolj resno.

5. Septembra je v bend prišel tudi novi bobnar Tilen Perko. Tilen, kako se počutiš kot sveži član postave? Sta te Matej in Luka lepo sprejela? :) 

Tilen: Kot novi član se počutim dobro, res da smo 7 let narazen ampak smo se dobro ujeli, čeprav na čase se moramo malo ustaviti, ker sem jaz preveč utrujen za bobni, saj po dveh ali treh urah na vaji od mene terjata svoj davek, ampak samo za 5min.

6. Skupina deluje kot trio. Kako imate razdeljene delovne funkcije?

Matej: Haha, v bendu vsak skrbi za svoje reči. Več ali manj je tako. Če je blo pa mišljeno kot kdo dela komade in to, je pa Luka več ali manj za vse odgovoren, on naredi komad, pa ga sam zvadimo. Snemanje komadov ma tudi on čez. Midva s perkotam samo igrama več ali manj. xD

Luka: Mi smo naredili = jaz sem naredil...

Tilen: Za nastope in komade skrbita Luka in Matej, Luka mogoče še malo bolj. Glede pisanja komadov jaz nisem naboljši, čeprav imam plan spet po dolgem času narediti enega ali dva.

7. Na vaše ustvarjanje so vplivali razni skate punk bendi iz 90-tih. Kdo vas je navdušil za tovrstno glasbo?

Matej: Najbolj so me za to navdušili NOFX zaradi ˝boli me kurac˝ stila. Sedaj kasneje pa bolj kakšni Four Year Strong, Set your goals, Wonder Years, Real Friends, Heartsounds, Bayside...

Luka: Bandov je veliko, začel sem z igranjem komadov NOFX in Blink-182, potem pa še kakšne bolj hard bande kot so No Fun At All, Off With Their Heads, Fenix TX, Propagandhi...

Tilen: Jaz nikoli nisem preveč poslušal punka, je bila pa to prva glasba s katero sem stopil v stik, kar se tiče bendov in od takrat naprej sem v teh vodah in me ne zanima preveč, da bi odšel drugam. Za to glasbo, so nas pa takrat, ko sem začel z glasbo in bendi, navduševali Blinki, Sum 41, Offspringi in pa seveda NOFX.

8. Letos ste navrgli prvi pravi EP »Time Well Wasted«, ki je nasledil izdajo »Furam Safr«. Je bil vaš čas namenjen nastajanju EP-ja tokrat dobro zapravljen? :) Od kod naslov EP-ja?

Naslovnica EP-ja
Matej: Jah smo (sm) zadovol(n)i. Glede na to, da je blo vse skup posnet in zmiksan v cca. dveh urah je adijo. Bi pa lahko bilo boljše. To pa zmerej. Čas je bil zapravljen odlično. Še ena taka fajn izkušnja. 

Luka: Naslov je prišel iz ene vaje, ko res nismo naredili nič v treh urah. Potem pa je prišel ven slogan Wasted Time – Time Well Wasted in se je Tilnu zdelo fajn za ime plate. Tako naredimo vse naslove tudi za komade, manj kot 5 sekund truda.

9. Izdaja je izšla v samozaložbi s podporo ZPP in je zapisana tudi na CD-ju. V kolikšni nakladi je izšel EP? Kdo vam je pripravil slikovno gradivo?

Matej: CD je izšel v nakladi 30 CD-jev. Ko to gre se delajo po naročilu. Slike pa to smo vse sami zrihtal (oz. Luka).

Luka: CD-je delamo doma sproti po potrebi, vzamemo jih nekaj na koncerte in jih razdelimo obiskovalcem. Vso grafiko za band pripravim jaz.

10. Pesmi ste posneli kar v vadbenih prostorih na DIY način. Ste zadovoljni s posnetki? Kdo vam je še pomagal pri snemanju?

Matej: Ja res je ja. Vse skupaj nam je vzelo ene vaje. Še toliko ne. Moram rečt da sm kar zadovoljen, čeprov bobni niso tok dobr posneti ker nimamo dovolj mikrofonov.

Luka: Wasted Time + mešalka + podrt laptop + komplet treh mikrofonov za 15€ = plata. Pri tem pomaga še splet in omogoča, da sem naštudiral osnovno miksanje in produkcijo.

Tilen: Z posnetki sem zelo zadovoljen, glede na to na kakšne način smo posneli bobne.

11. Na EP-ju se nahaja 9 skladb. Kaj želite sporočiti skozi besedila in kdo je glavni pisec le-teh?

Matej: Sporočila ni. Napišeš komad o čemer se ti zdi, da bi pisal. Nimamo neke določene teme, da bi pa zdej samo o politiki delal komade. Glavni pisec je Luka, takoj za njemu sm jaz, Perko pa nč ne dela. :)

Luka: Ko dobimo kašno melodijo napišemo še besedilo o neki stvari, ki nam pade na pamet. Smo pa opazili da je večina tanovih komadov depresivnih, potrebna bo sprememba. En komad je priredba, ta 9-ti komad je pa krneki - ni komad. Itak smo pa pozabili posnet ene dva komada. :)

12. Sveže pesmi ste že pred nekaj dnevi uspešno predstavili na natečaju Botečaj, kjer ste tudi zmagali na predizboru v Velenju. Očitno je bil odziv publike pozitiven, kako ste vi videli ta večer? 

Wasted Time so bili zmagovalci predizbora
 natečaja Botečaj v Velenju, 20.2.2015.
Matej: ZAKONNN! Da se vidi, da smo na pravi poti kar se pisanja komadov tiče. Jaz sm ga videl bolj kot to, da morem začet bolj vadit.

Luka: Bilo je precej dobrih bendov in smo bili prepričani, da nimamo možnosti za zmago in potem smo kar zmagali (WTF?). Večer je bil dober, sploh ker imajo tam poceni burek.

Tilen: Ta večer sem videl kot še en nastop, kjer poskusimo samo odigrati do konca, ne da bi preveč zajebali, kot v Novi Gorici, kjer sem jaz pozabil kako gre najnovejši komad, ampak iz tega nam je uspelo narediti smešno situacijo in vsi so se smejali. No, tukaj pa smo tudi imeli incident s kitaro, ki se je snela iz pasu in razglasila, ampak smo se hitro izvlekli in nadaljevali.

13. Konec leta 2014 ste gostovali tudi v novi oddaji »V svojem ritmu«, ki bo na male zaslone RTV SLO prišla kmalu. Kako ste se znašli kot gostje v tej oddaji? Ste zadovoljni z vašim nastopom in sodelovanjem?

Matej: Za to oddajo smo dobili mail od RTV, če hočemo snemat. In valda smo šli snemat. Ja jaz sem zadovoljen zelo! Pršli, videli ka je fora, posnel,... zame je bila taka fajn izkušnja. Čim več tega.

Luka: Potrebovali so mlad punk band za oddajo in so našli nas, ker smo prejšnje leto igrali na PRH in smo sprejeli, to je to. Nastop je bil super, priporočamo ogled zaradi zanimivega razpleta, pa še vidi se, da ne nakladamo ko rečemo, da za nov komad ne porabimo več kot 5 minut truda. :)

Tilen: Še zdaj mi ni povsem jasno, kako smo se znašli v tej oddaji. Pač mi je enkrat nekdo iz benda rekel, da snemamo oddajo za RTV in to je bilo to. Že čez kakšen teden smo snemali in čeprav se sam ukvarjam s snemanjem in temi scenami, sem bil sedaj jaz tisti, ki je bil pred kamero, pa še moral sem igrati bobne! Ampak je živčnosti hitro minila in z vsem snemanjem sem bil zelo zadovoljen, glede nastopa bom pa moral počakati, da nas vidim po TV.

14. Nastopili ste tudi na lanski ediciji Punk Rock Holidaya. Nastop so vam omogočili vaši oboževalci, ki so vas z glasovi ponesli na festival. Kako ste se počutili kot bend na festu? Ste bili zadovoljni z nastopom?

Matej: Men je biu filing fenomenalen v družbi velikih. Že samo, da lahko igraš na takem velkem festivalu je nekej posebnega. Nastopa pa nebom komentiral.

Luka: Ko sva z Matejem prišla prvo leto na PRH sva se hecala, da bova mogoče kdaj tam igrala, no čez nekaj let pa smo res. Itak je blo super, sploh ker sem lahko nadlegoval frontmana skupine NOFX (namig - nima rad selfijev).

15. Kateri koncert vam je najbolj ostal v spominu in zakaj?

Matej: Moram rečt sta do zdaj dva in sicer prvi na Tednu mladih v Kranju, drugi pa na Mostovni v Novi Gorici. Oboja zato, ker ni blo nič pofušan. Pa zato ker je bilo veliko publike, ki je dejansko sodelovala... Namesto, da nikjer ni nobenega pred odrom in so vsi na telefonih v kotih.

Luka: Vsak naš koncert je nekaj posebnega, ker gre vedno nekaj narobe. Zato se vam splača pridet na naš koncert. Nikoli dolgočasen nastop.

Tilen: V zelo dobrem spominu imam vse koncerte, kajti do sedaj smo imeli samo tri.

Luka: No, on jih je imel tri, midva pa že 8 ali nekaj takega.

16. Poleg vas v Tržiču delujejo še Paraziti P. 13. Ste na kakršenkoli način povezani med sabo, sodelujete? 

Matej: Ja seveda. Njihov bobnar ima studio, pri njemu smo snemal prvi komad. Skupaj smo imel koncert. Medsebojno se podpiramo in delamo reklamo drug drugem. Skupaj hodimo po gostilnah…

Luka: Parazite podpiramo pri kakršnikoli neumnosti, ki se jo spravijo izvest.

Tilen: Jaz se s Paraziti zelo dobro poznam, saj sem prav z vsem hodil skupaj v osnovno šolo. Smo zelo dobri prijatelji in ko sem bil še s prejšnim bendom, smo vedno poskusili drug zraven drugega vriniti na koncert, nekaj kar počnemo še danes.

17. Kot ste sami dejali imate vadbene prostore v Medvodah. Kaj pa v Tržiču ni primernega prostora? 

Matej: Ja res je. V vadnici pod pošto v Medvodah. Ne v Tržiču ni nč! Oz. je ampak za tako ceno kot jo hočejo za najemnino lohk že novo kitaro kupm.

Luka: Tržič je ena navadna luknja. Najde se kakšen plac, ampak za tako ceno, kot jo imajo postavljeno za mesečno najemnino, rajši neham igrat.

18. Obstaja sploh kakšen alternativni klub oz. bar v Tržiču, ki podpira tovrstno glasbo ali se obračate bolj proti Kranju, recimo v Trainstation Squat? 

Matej: V Tržiču zaenkrat ni nobenega takega kluba, kjer bi se dalo igrat. Ni niti podpore občine, zato je vse izven Tržiča. Kranj, Ljubljana...

Luka: Na Trainstationu smo imeli prvi koncert pa tudi povabijo nas na kakšen dogodek. V Tržiču imamo pa oder na Gorenjski Plaži in me zanima, če se bo letos kaj dogajalo, prosti večeri za bande manjkajo... (vsi pisat na županov FB profil, več muske v Trž'č!).

19. Scena v Sloveniji. Je po vašem mnenju pri nas dovolj alternativnih dogodkov? Kaj bi vi dodali sceni, da bi jo naredili pestrejšo in bolj odprto ljudem?

Matej: Premalo, veliko premalo! Več klubov bi moglo imet zvečer z živo glasbo. Je pa problem, ker noben noče več igrat zastonj kurbe pa nočejo plačevat :) … Dodal bi več dogodkov, več reklame za tako muziko, več oddaj o temu, da se jo približa ljudem.

Luka: Več ˝open˝ večerov po klubih za novonastale skupine s prosto vstopnino, ljudje bi prišli na žurko, skupine bi lahko nastopile in to je to, odkrije se kakšen nov band, folk se ima fajn.

Tilen: Zdi se mi, da je takih dogodkov veliko, imam pa občutek, da niso dovolj promovirani in da javnost na splošno na punk bende glede kot na skupino tipov, ki razbijajo po bobnih, nekaj drgnejo po kitarah in se vsi pijani derejo v mikrofon.

20. Vaši načrti za prihodnost. Vas mika tudi tujina?

Matej: O seveda. Tujina je nek tak cilj za katerega in vsi upamo, da se uresniči. Ker si pol že čist international. Mislim lepo bi bilo it tud nekam ven iz Slovenije in igrat, kjer te ljudje ne poznajo in se lahko predstaviš.

Luka: Če bo šlo vse po planu do konca leta upamo, da bomo posneli plato v kakšnem studiu, čimveč nastopov, čimveč novega materiala, mogoče kakšen koncert v bližnji tujini.

Tilen: Mene zelo mika tujina, samo je pa treba najprej imeti vsaj nekaj dobrih posnetkov pa še kakšen videospot, vsaj po mojem menju, to je pa nekaj kar nam še manjka, zaenkrat...

21. Kateri so vaši naj albumi v letu 2014? 

Luka: The Menzingers - Rented World, Lagwagon - Hang, ponovna izdaja Jawbreaker - 24 Hour Revenge Therapy.

Matej: Real friends - Maybe this place is the same and we're just changing, Bayside - Cult, Insomnium - Shadows of the dying sun (metalc sm jbg.)

22. Vaše zaključne besede…

Matej: Špilal se je, špilal se bo, pridte nas pogledat na kakšen koncert pa da razturamo!

Luka: Pridite nas gledat, poslušajte kakšen naš komad, podpirat nove bande pa jim delat reklamo, pa če bi nas kdo rad povabil na kakšen nastop smo vedno na voljo.

Tilen: Upam, da se spet kdaj vidimo na Punk-Rock Holidayu!

Intervju je pripravil Matej Urbanč.



Člani skupine:

● Matej Praprotnik - kitara, vokal
● Luka Stroj - bas
● Tilen Perko - bobni

Diskografija:

◆ »Furam Safr« (2014, samozaložba)
◆ »Time Well Wasted« (2015, ZPP)

Kontakt:

● wasted.time.official@gmail.com

Povezave:

facebook

Prihajajoči koncerti:

● marec (točen datum še ni določen) - finale natečaja Botečaj, eMCe Velenje



NAGRADNA IGRA: Podarjamo tri CD-ejke EP-ja »Time Well Wasted«. Vprašanje se glasi: "Naštejte tri pesmi iz svežega EP-ja?"Odgovore nam prosim skupaj z vašim naslovom pošljite na: slovenia.punkrock@gmail.com s pripisom za nagradno igro. Odgovore bomo sprejemali do vključno 7.3.2015. Nagrajenca prejšnje igre, ki sta prejela CD-ejko od skupine Nina Bulatovix sta Nika Košmrl in Rok Vuzetič. Čestitamo!

Ni komentarjev:

Objavite komentar