sobota, 1. junij 2013

Lord Havoc z vesoljskimi čustvi

Lord Havoc je Ljubljančan Juš. Piše se Koren. Pred kratkim mu je za založbo Haze iz Belorusije izšel EP Space Emotions, katerega lahko poslušate ali pa si povlecite zadevo tukaj. Za nepoznavalce, Haze je internetna založba, ki neumorno izdaja eklektično, avantgardno in experimentalno glasbo v vseh njenih formah; musique concrète, ambient, industrial, noise, glitch, minimalism, free improvisation, avant-garde, neoclassicism, sound art, psychedelic, electroacoustic, field recordings etc. Do sedaj je izdala 213 albumov oz. EP-jev.

 Lord Havoc je eden redkih dark ambient producentov pri nas. Komad Opacum Foramen bo izšel za naslednjo od serialk Sound Interpretations založbe Haze posvečeni Ernestu Hemingwayu. Album Futuristic Space Invasion bo kmalu izšel za grško založbo Etched Traumas. Prav tako pa je pripravil nov EP z naslovom Nuclear War, ki bo prav tako kmalu izšel za Haze. Lord Havoc neumorno producira. Pripravlja še EP za Mineral series Deadtones Records. Pričakujemo bum. Je Lord Havoc panker? Prav gotovo! Deluje v D. I. Y. maniri. Čeprav je dark ambient v bistvu elektronska glasba, črpa svojo ostrino v protopunku npr. Suicide. V nadaljevanju sledi intervju.

1. Kdaj si začel kreirati glasbo?

Približno leta 2007 sem jo prvikrat, a takrat je šlo za kreacijo navadne 'random' oziroma bolj dinamične eksperimentalne glasbe, da sem se naučil delati s programom.

2. Kakšna je tvoja glasbena izobrazba?

Nekaj časa sem se učil igranja klavirja, ampak ne veliko. Nekaj časa sem se tudi učil igranja bobnov.

3. Zakaj si nehal kreirati glasbo?

Nekaj časa sem bil brez dovolj močnega računalnika in s starim laptopom je žal nisem mogel več delati. Sedaj bom lahko spet kupil kakšen program in se morda spet začel ukvarjati s delanjem nove glasbe.

4. Kakšni vzgibi so botrovali tvoji kreaciji glasbe?

Hm, to je pa odvisno kakšen vzgib. Rad eksperimentiram in ustvarjam, dark ambient sem pa v glavnem začel zaradi eksperimentacije in tudi zainteresiranosti v sam zvok, ambient in psihološkemu vidiku zvoka in glasbe na človeka. Kar zanimivo v bistvu.

5. Kaj te je navdihnilo k kreiranju?

Sama eksperimentacija in zvok dark ambienta. Hotel sem ustvariti neka,j kar bi bilo dark ambient, ampak bolj po svoje, s pridihom neke temačnosti. Tudi uporaba dark ambienta med meditacijo ali v stanjih uma med vplivom različnih stvari, sploh kasneje, pri poznejših glasbah. Zvok ima zanimive učinke na človeka. Tudi ambient in dark ambient drugih ustvarjalcev le-teh mi je bil zanimiv.

6. Kaj poslušaš trenutno?

Različno glasbo. Od rocka, do psy-tranca, do ambienta, industrial glasbe, in tako dalje. Deine Lakaien, na primer.

7. Kaj si poslušal v času, ko si delal musko?

Podobno, kot sedaj, le morda malo drugačne izvajalce, odvisno. In Slaughter Natives, za primer.

8. Kdo so tvoji vzorniki?

V glavnem Atrium Carceri in Lustmord. Je še nekaj fajnih izvajalcev, Delerium, in tako dalje. Seveda, jih je še veliko vzornikov, a te trije so moj vzor za delanje glasbe.

9. Kakšna in katera glasba je neposredno vplivala na tvoj slog?

Večinoma Lustmord in Atrium Carceri.

10. Kakšna je po tvoje povezava med post rockom in dark ambientom?

Oba se mi zdita bolj taka, zasanjana in počasna. Čeprav bolj odvisno od izvajalca post rocka.

11. Kakšna je po tvoje povezava med metalom in dark ambientom?

Nekaj metalskih skupin in, ali, ustvarjalcev deluje tudi na področju ambient/space metala. Povezava je lahko v poetičnosti in počasnosti, zasanjanosti.

12. Kakšna je po tvoje povezava med moderno klasično glasbo in dark ambientom?

Oba sta lahko kaotična ampak kljub temu povezana, napisana. No, saj tudi pri drugih glasbenih stilih bi lahko tako rekel, ampak klasična glasba je bolj 'napisana' v povprečju kakor metal ali rock. Bolj pogljobljena.

13. Od kje ti naslovi kot Technological Whispers, Sanity Of Science, Thermonuclear Schizophrenia, Agoraphobic Quantum Mechanics, Asteroids In Subconsciousness, Time Traveling With The Speed Of Light? Kaj te fascinira?

Naslovi so mi bili zanimivi, ker me fascinirata psihologija in in tudi fizika, sploh astrofizika. Z naslovi in glasbo sem hotel nekako povezati te dve, neko praznino in polnost vesolja ter neravnovesje človeškega uma. Vesolje se bi morda nekaterim zdelo tudi kaotično, strašno in temačno - tudi veliko in zapleteno. To me je nekako tudi fasciniralo.

14. Kakšno programsko opremo si uporabljal za delanje glasbe?

Večinoma Ableton Live. Tudi nek program s katerim sem posnel dihanje, šepetanje, grmenje in podobne zvoke, jih digitalno spremenil in jih uporabil kot samostojen, poseben zvok.

15. Kakšna je razlika med kreacijo glasbe in pisanjem poezije?

Kreacija glasbe zna biti zapletena in zahteva tudi po več ur dela na računalniku. Iskanje pravih rotacij, zvokov in herzov. Različno. Poezija je bolj stvar trenutka, glasbe in besed. Kaj se bo pojavilo v glavi in občutki ob glasbi. Glasba, za primer filmska glasba Hansa Zimmerja, mi je dala veliko inspiracije za pisanje pesmi, čeprav večinoma žalostnih.

16. Zakaj pišeš v angleškem jeziku?

Angleški jezik mi je po eni strani bližje in tudi lahko delim kasneje poezijo s svetom. Kdaj tudi napišem kakšno pesem v slovenščini, seveda.

17. O čem govorijo tvoje pesmi?

Vojna, ljubezen, smrt, žalost in kaos. Večinoma, kakšne pesmi so tudi bolj vesele narave. Te stvari so mi kar blizu.

18. Boš v bližnji prihodnosti spet začel delati glasbo?

Zelo kmalu, upam, da bom. Sem dobil nov računalnik, boljši od prejšnjega, tako da zelo verjetno.

19. Kakšen je bil tvoj opus? Koliko komadov si skreiral?

Približno kakšnih 15 vsega skupaj, mogoče 20, mogoče še več. Skupaj s testnimi. Približno 8 do 10 dark ambientnih.

20. Si kje izdal svojo musko do sedaj razen na Myspace-u in Youtube-u?

Še nikjer, razen v fanzinu Krep.

21. Lahko za konec poveš kaj je bistvo dark ambienta?

Hmmm, meni se zdi, da po eni strani temačno sprostitev, lahko pa tudi ustvarjanje neprijetnih občutkov. Večina dark ambienta meni osebno predstavlja neko temačnost okoli nas, ki lahko pomirja. Kakšna glasba iz dark ambienta je lahko tudi prestrašujoča.

22. Kakšna je dark ambient scena v Sloveniji? Poznaš kakšne sodobnike domače? Bi koga posebej izpostavil?

Veliko jih ne poznam, osebno. Prijatelj, ki je ustvarjal pod imenom Zalt, še kdaj kaj naredi, ampak on ustvarja zelo redko. 

Piše: Matej V.

Ni komentarjev:

Objavite komentar